Summa sidvisningar

söndag 19 juni 2016

DRÖMFISKE I THAILAND, DAG 4, 160113

Får väl först be om ursäkt för att jag ligger lite efter med bloggandet. Typ ett halvår, hahahaha J
Men jag har i alla fall inte slutat ;-)

Nu är vi på dag 4 i Thailand…….
Idag var planen att testa ännu ett nytt ställe som Brink nosat upp. Kommer inte ihåg priset här men det var i alla fall billigt J

Anders hade som vanligt stenkoll på läget och sade till mig hur vi skulle rigga spöna.
Efter att ha riggat vars 2 spön med bottenmete gick jag och handlade lite gott i affären och gick sedan tillbaka till fiskeplatsen.

Plötsligt börjar min ena rulle vrålskrika…….. Mothugg och plötsligt är jag mitt inne i värsta fighten‼! VAD FAN HAR JAG KROKAT???? Då börjar det tjuta i rulle nr 2 och jag lyckas få en Thailaändare att göra mothugg, pang och linan går av. Vilken jävla skitlina. På bara några dagar har jag dragit av fler linor än jag tidigare gjort under hela livet L
Min fisk var dock kvar och ganska snart ser vi att det är en Kahoo dvs Siamesisk karp‼ En stor sådan!
Jag drillar, Maria filmar och Anders kommer med goda råd. Allt detta samtidigt som jag är skitnervös för att linan skall gå av…….
Efter en stund lyckas Anders håva fisken och all oro släpper. Vilken jävla fisk‼‼
Målet för dagen var just att fånga en Kahoo och det fixar jag på 10 minuter J
OTROLIGT‼‼‼‼
Helt jävla galet‼‼!



Efter detta går jag bara runt och är lycklig. Vilken fisk och vilket fiske‼ Detta är paradiset‼!
Efter detta fångar Anders dotter en Sauwai och det kommer upp lite annat. Jag lyckas bla fånga en snakehead. Kul med nya arter J






Sen är det Anders tur att få kämpa‼ Plötsligt har han krokat ett riktigt as som simmar iväg tvärs över hela dammen innan han lyckas stoppa den. Efter ytterliggare 20 minuter kan jag äntligen håva en Mekongmal i 30kilosklassen. Vilka sjuka krafter dessa fiskar besitter‼ Helt galet‼! Anders var nöjd men hade nog hoppats på en Kahoo ;-)





Efter detta lyckas jag fånga en liten Mekongmal samt några Sauwai innan dagen är slut.




Idag hade vi även jättekul fiske med flytbröd. Spännande när brödet försvinner och rullen skriker :-)


När vi packar ihop kan vi summera ännu en dag med landade drömfiskar J
Så jävla fantastiskt‼!


Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2016 :0st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2016 : 0st
Övriga fisketurer 2016: 1st (Thailand)
Antal isgäddor 2016: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 0st
Hundraklubbare 2016: 0st
10+ 2016: 0st
Årsbästa 2016(Gädda):
Hundraklubbare totalt: 20st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

BOTTENMETE PB (Gädda): Ingen över kvalgräns
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar