Summa sidvisningar

onsdag 19 oktober 2016

FISKE 161012

Idag blev det äntligen dags för fiske‼! Planen var att både kolla läget inför SM-finalen samt provfiska mitt egendesignade bete. Jag var såååå spänd på att testa det J
Direkt när vi fått båten i vattnet gjorde jag ett kort kast i hamnbassängen.
Gången var stekhet‼! Fy fan så härligt‼‼!

Vi riggade färdigt våra grejor och drog sen iväg till första fiskestället.
Jag kastar ut och efter typ 3 vevtag smäller det på en fisk!
Grymt grymt grymt‼! Eget bete och fisk på första kastet. Kan inte bli bättre än så……

Efter det rullade det på. Vi drog fisk efter fisk och ibland blev det t.o.m dubbeldrill. Jag blev mer och mer kär i mitt bete som jag döpt till Tysken eftersom jag både designade och tillverkade det i Tyskland :-)




Sen blev det segare………
På ett ställe som brukar hålla fisk var det stendött………tills………jag fick ett jättehugg‼!
Vilken firre. Kort grov och stark. Efter håvning av Brink skriker jag till av glädje‼ Största fisken på länge. Vägning och mätning visar 9,1kg på 103cm. En jättefin fisk. PÅ MITT EGENDESIGNADE BETE‼‼‼ Vilken premiär‼!



Efter det dröjer det inte förrän det är dags IGEN. Denna  gång är det Anders tur. Efter håvning ser vi att det är ännu en stor fisk‼! Så gött. Denna gången hugger den på Anders egna bete. Härligt‼
Vägning och mätning visar 8,1kg på 103 cm. Fint men mindre än min ;-)

Några minuter senare kastar jag ut, får ett bra hugg som tyvärr leder till en förlorad paddel…..
Anders kastar ut på exakt samma ställe och krokar en fin 96a. Min fisk ;-)

Efter detta så är fisket ganska segt. Vi krigar på och när mörkret kommer har Anders landat 23 gäddor och jag 19. Så kul gäddfisket är. Om än lite blåsigt och vått ibland J

Nu är vi laddade inför finalen‼! Beten har gjutits i mängder, stingers är knutna och fiskeredskap är beställda. Vi känner oss extra taggade med tanke på våra egna heta beten ;-)

Skitfiske‼‼‼


Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2016 :11st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2016 : 0st
Övriga fisketurer 2016: 1st (Thailand)
Antal isgäddor 2016: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 92st
Hundraklubbare 2016: 1st
10+ 2016: 0st
Årsbästa 2016(Gädda): 9,1kg 103cm 161012
Hundraklubbare totalt: 21st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

BOTTENMETE PB (Gädda): Ingen över kvalgräns
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen
BÅTREKORD 380an: 8kg 130615 längd 107cm Jörgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar