Summa sidvisningar

onsdag 10 augusti 2016

SM 160605

Hmmmmm vi hade ju bestämt att vi inte skulle delta i fler kval innan SM finalen i Karlskrona…..
Ända till nu då alltså ;-)
Team Bulk hade beslutat att testa ett kval till. Lite för att känna på Karlskrona. Sjösättning, tid ut till fiskeplatserna osv. På vägen upp var hela Team Bulk sjukt taggade, hihihihi‼!

Det första som slog en på morgonen var att det var så sjukt många deltagare‼
Helvete så många!!!!‼

Jag kände mig ju inte hälften så proffsig som många andra. Jag har gått ner så mycket i vikt att jag inte längre har några fiskebyxor som passar. Lite skillnad mot de Team som hade likadana kläder med Teamnamn osv…….
Det kändes även likadant med vår båt (Anders, som för övrigt är mycket mer kittad än min).
Anders båt med motor, I-pilot, ekolod kostar nog mindre än de flesta båtars ekolod……. Dock är den en grym fiskemaskin som ser till att man kan göra det man vill. Fiska bra ;-)

Sen gick starten! Vi hade inte bara billigast båt, vi hade nog även den långsammaste :-)

Men…… det är ju en fisketävling och inte båttävling ;-)

Till sist började vi då fiska. Vi började köra på som planerat.
Under den senaste tiden har vi (Främst Anders) börjat testa lite nya sätt att fiska på som har visat sig fungera ganska ok ;-)
Vi valde att fiska på olika sätt för att på så sätt kunna söka av vattnet bättre.
Jag började starkt och landade omgående en gädda av ok storlek.

Sen dog mitt fiske helt totalt‼! Jag hade inget flyt alls‼! Nu i efterhand inser jag att rullen och spöet jag valt för dagen inte gav mig rätt känsla…….. Undanflykter……

Anders och Dennis fiskade dock som gudar! De drog upp det ena monstret efter det andra‼
Jag tycker dock att jag kan ta åt mig lite av äran då jag var med och planerade dagen.






När liverapporteringen stängde låg vi bra till och efter det lyckades vi ta någon fin fisk till…..
Vi anade och gissade att vi skulle sluta högt i listan.
När vi till sist bröt och började åka mot hamnen var det med 3 glada och nervösa fiskare i båten.
Efter att jag fyllt i listan var det bara att vänta och vänta……
När resultaten började läsas upp var vi om möjligt ännu mer nervösa……
Och se på f-n‼‼! Vi vann‼! Av 75 team Var Team Bulk det Team som fiskat bäst‼ Sjuk glädje‼!


Trots jeans, trots billig och långsam båt vann vi hela kvaltävlingen :-)
Till finalen skall jag ha ett par riktiga byxor, jag lovar :-)
Underbart‼ Sen spelar det klart in att tävlingen går i vårt ”hemmavatten” där vi under många år blött och nött våra beten. När jag började fiska i Blekinge hade Anders redan varit igång ett tag men trots det har vi haft fisketurer där som varit rent bedrövliga resultatsmässigt. Sakta har vi dock jobbat oss uppåt och idag är det sällan vi landar under 20 gäddor per person och ibland är det uppåt 50……. Så något gör vi rätt och det fick vi bevis för idag‼!
 Kanske kommer Anders ihåg vår första gemensamma fisketur 090724 ?
Min första Blekingetur tillsammans med Anders.
Jag fick 3 gäddor och han fick en ‼‼! Vi har definitivt förbättrat oss sen dess ;-)
Lägger in lite bilder från den turen, hahahahahaha. Jag såg ut som en mupp :-)


Nu blickar vi dock fram emot en final där jag kommer att ha andra prylar så vi kommer att bli ännu farligare.
SKITFISKE‼‼‼!

Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2016 :7st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2016 : 0st
Övriga fisketurer 2016: 1st (Thailand)
Antal isgäddor 2016: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 30st
Hundraklubbare 2016: 0st
10+ 2016: 0st
Årsbästa 2016(Gädda):
Hundraklubbare totalt: 20st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

BOTTENMETE PB (Gädda): Ingen över kvalgräns
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen
BÅTREKORD 380an: 8kg 130615 längd 107cm Jörgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar