Summa sidvisningar

måndag 1 augusti 2016

DRÖMFISKE I THAILAND, DAG 7, 160116

Idag var vi återigen tillbaka på samma ställe som vi besökte dag3.
En vecka går fort och nu var det plötsligt sista dagen i Thailand……

Efter alla linbrott och tappade fiskar förra gången hoppades jag på revansch…..
Så trist att ha tappat alla stora fiskar här L
Det tog 1 timme J
Efter ett bra hugg och en bra fight landar jag min första  Chao Prayha‼
Inte asstor men inte heller asliten. Såååååå kul‼‼
Vilka jävla fiskar‼! Overkligt häftiga‼‼






En stund efter får en annan fiskare ett monsterhugg. Jag följer fighten och efter ett tag så får jag äran att hjälpa till att landa ett riktigt as. Garanterat en av sjöns största firrar. Kanske den jag tappade förra gången……
Vilket monster‼!



Sen hugger en Mekongmal Anders bete. Trots sin storlek bjöd den på en grym fight.

Man slutar aldrig att förvåna sig över kraften i dessa fiskar.
Sen är det Anders tur igen! Nu är det något ännu bättre. Efter en riktigt fet fight ligger den i håven. En Chao Prayha modell större. En underbar fisk‼ Grymt Anders‼ Du är en storfiskmagnet ;-)




Efter detta blir det ingen mer fisk. Betydligt färre hugg än förra gången men bättre procent i landad fisk. Är väl ok. Ett avslut att minnas.
Den här utsikten drömmer man om.

We  will be back‼‼
På flygplatsen ville de ha 700kr för att ta hem mitt Biltema spö för 250kr. Det spö som jag betalade 700 kr för att få till Thailand….. Valde att kasta det i soptunnan. På vägen upp i rulltrappan hade det redan hittat en ny ägare J Hoppas att det får vara med om mer storviltsfiske i framtiden.



Nu var det dags att åka hem L


Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2016 :0st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2016 : 0st
Övriga fisketurer 2016: 1st (Thailand)
Antal isgäddor 2016: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 0st
Hundraklubbare 2016: 0st
10+ 2016: 0st
Årsbästa 2016(Gädda):
Hundraklubbare totalt: 20st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

BOTTENMETE PB (Gädda): Ingen över kvalgräns
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen
BÅTREKORD 380an: 8kg 130615 längd 107cm Jörgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar