Summa sidvisningar

tisdag 17 januari 2017

GRYMT AVSLUT PÅ FISKEÅRET 161229 OCH 30

Så blev det plötsligt läge för fiske igen.
Allt verkade vara perfekt‼! Vinden, vattenståndet, solen ja allt‼
Anders frågade om jag ville hänga på och jag var inte sen att tacka ja J
Planen var att fiska en dag men den planen gjordes om till två dagar ganska omgående när vi kom hem dag 1……
Allt var sådär rätt som det bara blir ibland J
Vi hittade fisken direkt och sen höll vi oss där hela dagen‼
Fisken stod väldigt koncentrerat! Ibland är det så och det är kul‼!
Jag har ju shoppat ett nytt haspelkit och planen var att få lite fisk på de nya prylarna….
Detta sket sig dock bigtime‼‼ L
Hur jag än försökte kunde jag inte lura en enda gädda på haspelprylarna????
När jag bytte till multirulle smällde det på fisk direkt?
Det spelade ingen roll om jag vevade snabbt långsamt eller vad jag gjorde…..
Jag fick inte en enda fisk‼‼
Till sist gav jag upp och körde med min multirulle. Nu flöt det på bra men jag kunde inte komma ikapp Anders……
Trots det var det en superdag‼ Så jä-la skönt att få fånga lite fisk igen J
De flesta lurade vi upp på våra egna beten. Anders med sin Brinkshad och jag med min Tysk J
Så roligt‼! Dag 1 slutade med38 gäddor till Anders och 23 till mig. Anders tog även dagens största‼ Grymt fiskat Anders‼!





Dag 2 fisk haspelmöget stanna hemma‼ Bra val‼
Vi hann knappt börja fiska förrän jag fisk på en bra fisk. Jag bad Anders håva men han ville inte då han tyckte att den var för liten…….
Jag håvade själv J 8,2kg och 105cm. Någon börjar visst tappa greppet om stora gäddor ;-)
En riktigt fin fisk som sög i sig en Tysk i färgen motoroil‼!

Efter det fortsatte vi att landa fisk.

När dagen var slut blev resultatet 26 till Anders och 24 till mig. Störst blev min på 8,2kg.
Totalt blev det 111 gäddor på två dagar. Riktigt kul‼‼!
Snittvikten var riktigt bra med många fiskar i bra storlek. Inget slår gäddfiske‼!
Hoppas på repris när isen försvinner‼‼
SKITFISKE‼‼

Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2016 :20st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2016 : 0st
Övriga fisketurer 2016: 1st (Thailand)
Antal isgäddor 2016: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 156st
Hundraklubbare 2016: 2st
10+ 2016: 0st
Årsbästa 2016(Gädda): 9,1kg 103cm 161012
Hundraklubbare totalt: 22st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

BOTTENMETE PB (Gädda): Ingen över kvalgräns
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar